Beskrivning
Om det är något Tom vet så är det smuts. När han först designadeUltra visste han att den skulle tilltala förare som krävde specifika köregenskaper och hantering på grusvägar som bara den kunde erbjuda - och det var redan på 1980-talet! Bra design står sig över tid, och den senaste versionen avUltra är ett utmärkt exempel på detta. Precis som sin föregångare 30 år tidigare har nya Ultra ett unikt körutrymme för crosscountry-förare som vill föra oväsen och ha kul, och förenduro -förare som vill köra sönder allamountain.
Konstruerad kring en gaffel med 120 mm slaglängd och superstabil Boost 148-spacing, ligger det mesta av det roliga i hjulen. Ultra är utformad för att passa 29" eller 27,5" hjul och är extremt mångsidig. Sätt på 29-tumshjul för XC-trailåkning eller 27,5-tumshjul för att köra shredding utan spärrar. Ultra är en tuff, robust trail master som inte vet när den ska stanna.
- Compatible med 27,5 x 2.8 och 29 x 2.4 däck
- Invändig passage för ett underrör
- Boost 148x12 avstånd bak
Material: Ritchey Logic värmebehandlat stålrör, trippelbuttrat - TIG-svetsat
Smidd och maskinbearbetad konisk styrstam ultra- lättviktare
Headset: integrerat - 1,5" koniskt (övre IS42/28,6 | nedre IS52/40)
Övre headsetlager: 41,8 mm OD / IS42/28,6 (S.H.I.S.)
Nedre headsetlager: 51,9 mm OD / IS52/40 (S.H.I.S.)
Sadelrörets klämstorlek: 33,1 mm (max 2,5 Nm för växelklämmor och kedjestyrningar)
30,9 mm sadelrör med droppkoppling stealth och utbytbar sadelklämma
Bottenfäste: 73 mm - engelsk gänga
BOOST-vevar måste användas med en 52 mm kedjelina.
Maximal vevaxelstorlek: 38T enkel - 26/36T dubbel
Utformad för 1X eller 2X kedjedrev (Side Swing framväxel krävs för dubbel)
Rekommenderad däckstorlek: 27,5x2,4 (2,8 max) eller 29x2,25 (2,4 max) - däckstorleken varierar beroende på fälg- och däcktillverkare.
Bakbroms: 160 mm (max 180 mm - adaptrar finns tillgängliga separat)
Storlekar: S (15") / M (17") / L (19") / XL (20,5")
Vikt: 2,57 kg (L/19")
Färg: Alpine Blue eller Sierra Slate Black
148 mm BOOST-axelavstånd (12 mm genomgående axel i legering ingår)
Optimerad för en 120 mm fjädrande gaffel (BOOST) eller en 500 mm stel gaffel med kronhjul
Extern kabeldragning
Utbytbar växellådsbygel i rostfritt stål