Beskrivning
TR12-drivlinan består enbart av en växelspak och en bakväxel. Allt arbete som gjorts för att minska bullret återspeglas i denna växel. Denna växel har ett antal tekniker, inklusive HALL LOCK, kedjelängdsindikator och ergonomi. HALL LOCK-teknik: Den här funktionen låser B-Knuckle (den del som länkar växeln till ramen) när växeln har monterats och justerats. Detta förhindrar att växeln rör sig och minskar bullret. CHAIN LENGTH INDICATOR-teknik: En märkning som gör det mycket enkelt att bestämma den optimala kedjelängden. Den nya TRP TR12-växeln ger ny funktionalitet till racing.TRP kunde arbeta med att förbättra denna växel och dess shifter tillsammans med Aaron Gwin och hans mekaniker John Hall. Fokus ligger på ergonomi: En nedväxlings- och växelspak som rör sig i en rak linje för att bättre följa tummens rörelse, snarare än att rotera runt en axel. Spakens utgångsläge kan justeras 40°. Denna transmission finns på compatible med kassetter upp till 50 tänder.