Dubbel vevstake Sram GX 1000 GXP 10V 36/22 BB N/Inclus [Storlek 170 mm]

Dubbel vevstake Sram GX 1000 GXP 10V 36/22 BB N/Inclus [Storlek 170 mm]
1 983,32 kr
Lägg till i önskelista

Tillgängliga - Levereras i 5 eller 8 dagar

Beskrivning

Dubbel vevstake Sram GX 1000 GXP 10V 36/22 BB N/Inclus

SRAM GX-vevtalet levererar konsekvent prestanda vid varje cykeltur. Med X-SYNC? tandprofil från SRAM är GX-vevtalet utformat för total kedjekontroll. Tjockleken på varje tand är CNC-bearbetad för att perfekt matcha kedjans inre och yttre länkar.

Egenskaper :

  • X-SYNC? 7075 CNC-bearbetad, anodiserad kedjering i två toner, en integrerad del av SRAM 1x? drivlinan.
  • Våra vevpartier med Open Core Technology (OCT?) är styvare, starkare och lättare än något annat massivt smidd vevparti.
  • Den höga, fyrkantiga tanddesignen X-SYNC? ger maximal kedjekontroll
  • Smal, vass tandprofil och rundade avfasade kanter hjälper till att hantera en växlad kedja
  • Fördjupningar för att rensa bort lera för interna kedjelänkar och rullar
  • Tillval för kedjeringskydd - Compatible BOOST 148 - Tillval för Fat Bike-vev

Specifikationer :

  • Armmaterial: Open Core-teknik™ AL
  • Vikt: 680 g (24 mm, 175 mm, 32-t axel)
  • Skydd: Skydd för kedjehjul finns tillgängligt
  • Bottenfäste: BB30, PressFit 30, GXP®, PressFit GXP® kedjedrev
  • Kedjekransar: X-SYNC ? CNC-bearbetade kedjekransar

- Rekommenderad kedja :

  • PC-X1 - Gränssnitt: 24mm, 30mm
  • Utvalda teknik(er) : X-SYNC?, OCT? (Open Core Technology), GXP®, BB30, PressFit GXP®, PressFit 30, BOOST -

Alternativ : BOOST 148

  • Autres Kedjelinje
  • 49,0 mm, 52,0 mm, 66,5 mm

Teknologi :

  • BB30: Förutom betydande viktbesparingar minskar detta vevparti Q-faktorn, ökar pinnfrigången, förbättrar lagrens hållbarhet och stärker vevkonstruktionen.
  • BOOST: Revolutionerande framsteg inom cykelkomponenter, t.ex. drivlinorna XX1, X01 och X1 från SRAM, har gett mountainbikedesigners nästan obegränsad frihet att fokusera enbart på cykelns prestanda. Varje framsteg kräver att helheten fungerar perfekt. Aggressiva förare på trail ochenduro uppskattar alltmer fördelarna med stora hjul, men många ser fortfarande 27,5- och 29-hjul som en möjlig svag länk.
  • Det är därför SRAM har utvecklat en öppen standard med Boost-kompatibla komponenter för SRAM drivlinor, nav och gafflar RockShox.
  • GXP®: GXP-designen (Gutter Seal) minskar friktionen och vikten, vilket ger bättre känsla och prestanda. OCT (teknik för öppen kärna) ? För att tillverka vår Open Core Technology pressas, dras och komprimeras en enda massa av högkvalitativ legering till en ihålig vevarm. I vår egenutvecklade process sker det magiska som ger enastående styrka samtidigt som vikten hålls nere. Vi kanske inte var först med att tillverka ihåliga vevarmar, men vi är bäst, eftersom vi uppnår marknadens bästa styvhet/vikt-förhållande. Våra OCT-vevarmar är styvare, starkare och lättare än något massivt smidd vevparti och när vi använder vår AL-7050-TV för att tillverka med OCT blir resultaten imponerande.
  • PressFit: PressFit är en variant av det externa vevpartiet GXP som minskar vikten med upp till 40 gram och gör installationen enklare genom att du kan trycka in lagerskålarna i ramen istället för att skruva fast dem. Det kräver ingen modifiering av vevaxelns längd eller diameter. Pressfit 30? Detta är en ny design från SRAM. Den kombinerar alla de bästa egenskaperna hos BB30 och Press-Fit vevstakar i ett fängslande paket. Detta vevparti är utformat för vevaxlar med 30 mm axel. Den största skillnaden med PressFit 30 är hur lagren är monterade i ramen. Lagren är inrymda i kopparna på nylon, som pressas in i ramens bottenfäste. PressFit 30 har en integrerad tätning, förmonterad i kopparna, för att förlänga lagrens livslängd. Ramen måste ha ett bottenfäste med en innerdiameter på 46 mm för att passa detta system. PressFit 30 för landsvägsbruk kräver ett 68 mm brett bottenfäste, medan PressFit 30 för mountainbike kräver ett 73 mm brett bottenfäste.

Fördelar:

  • Betydande viktbesparing, minskad Q-faktor, mer utrymme för peggar, bättre hållbarhet hos lagren, styvare och starkare vevkonstruktion, enkel installation. Tillåter användning av ramrör med större diameter, vilket ökar ramens styvhet.

Nackdelar:

  • Forskningen pågår fortfarande. X-SYNC ? KEDJEKRANSAR SRAM X-SYNC? 1X-kedjedrev erbjuder högsta möjliga prestanda och hållbarhet. Kanterna på de höga fyrkantiga SRAM X-SYNC? tänderna griper tag i kedjan tidigare än traditionella triangle-formade tänder. Den smala, vassa tandprofilen och de rundade avfasade kanterna hjälper till att hantera en nedböjd kedja.
  • För att ge bästa möjliga prestanda i leriga förhållanden har X-SYNC? kedjeringarna utformats med lerröjande urtag för kedjelänkarna och de inre rullarna.
  • X-SYNC? ringarna har konstruerats i Allemagne och är en integrerad del av SRAM 1X? transmissionen.

Mer information

Varumärke Sram
Tillverkarens SKU SRATT010002
Färg svart
Färg Svart
Storlek 170 mm - Franska storlekar som standard
Kön Blandad
Åldersgrupp Vuxen
Egenskaper Dubbel
Sortiment GX